Kapybara – en contentbyrå

Alla älskar content marketing. Eller enklare uttryckt: alla älskar en bra story. Att möta människor eller uppleva platser, att känna en doft, höra vågskvalp eller larmet från en världsmetropol – bara genom att läsa en text. Lägg till en bra bild också, rätt ton i språket och det ultimata sammanhang kring storyn. Då finns det inga gränser för vad den kan åstadkomma för humöret – eller för er affär. Ibland kallas metoden redaktionell kommunikation. Men numera används allt oftare termen content marketing. Det är helt enkelt innehåll, alltså exempelvis intressanta artiklar eller filmklipp i kombination med bra bildmaterial, som syftar till att stärka varumärket, bygga relationer och öka försäljningen.

Content marketing stärker varumärket, bygger långsiktiga relationer och driver affärer

Dessutom driver det affärer och bygger långsiktiga relationer. I grunden handlar det om att respektera människors tid och om att ge dem innehåll som är relevant. Oavsett om det är en kundtidning, en årsredovisning, en webbplats, en Youtube-kanal eller ett flöde på Facebook.

Kapybara hjälper gärna dig

Via min contentbyrå Kapybara hjälper jag företag och organisationer såväl strategi som produktion av innehåll oavsett vilken kanal som passar din målgrupp bäst. Vid behov levererar jag tjänster tillsammans med mitt nätverk av grafiska formgivare, skribenter och fotografer.

Kapybaras kunder

Ett urval av nuvarande och tidigare kunder och uppdrag:

  • NCC
  • Tieto
  • Sweden Green Building Council
  • Region Gotland
  • Stockholms Fastighetskalender/ SFK Estate Magazine
  • Gyproc Saint Gobain
  • Plåt- och Ventmagasinet

Leave a comment

Your email address will not be published.

*